Αρχική

Κυριακή, 25 Αυγούστου 2013

Τα ισχύοντα για τις αποκλειστικές νοσοκόμες


Κριτήρια οργάνωσης, εργασίας και επιλογής των αποκλειστικών νοσοκόμων στη χώρα μας.
Δημιουργήθηκε Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων σε κάθε Υγειονομική Περιφέρεια (ΥΠε), προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι οι αποκλειστικές νοσοκόμες,  διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα. Για την εγγραφή τους σε αυτό απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, άδεια εργασίας ΙΚΑ, πτυχίο, ποινικό μητρώο και πιστοποιητικό ελληνομάθειας για τους αλλοδαπούς.
Καταρτίζεται κατάλογος αποκλειστικών νοσοκόμων ανά νοσοκομείο σε ετήσια βάση και με απολύτως αντικειμενικά, βαθμολογούμενα κριτήρια από την ΥΠε (και όχι από την προϊσταμένη κάθε νοσοκομείου). Κάθε αποκλειστική/ός μπορεί να εγγραφεί μόνο σε ένα νοσοκομείο ή ιδιωτική κλινική (μεταξύ τριών επιλογών που θα δηλώσει αρχικά), προκειμένου να εξασφαλίζεται η άμεση διαθεσιμότητά τους προς εξυπηρέτηση των ασθενών. Τα προσμετρώμενα κριτήρια αφορούν την εμπειρία, την οικογενειακή/κοινωνική κατάσταση (πολυτεκνία, ανήλικα τέκνα, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών) και την οικονομική κατάσταση των ενδιαφερομένων.
Η διάθεση των αποκλειστικών γίνεται μόνο από τον κατάλογο του νοσοκομείου και με τη σειρά αναγραφής σε αυτόν (rotation), ώστε να εξασφαλίζεται ίση πρόσβαση στην εργασία για όλες/ους τους συμμετέχοντες.
Την ευθύνη για τη σωστή διάθεση των αποκλειστικών από τη λίστα έχει τριμελής επιτροπή που ορίζεται σε κάθε νοσοκομείο, απαρτίζεται από την προϊσταμένη νοσηλεύτρια, τον διευθυντή Διοικητικής Υπηρεσίας και νοσηλευτή εργαζόμενο, και υποχρεούται να καταθέτει ανά τρίμηνο απολογιστικά στοιχεία στο ΔΣ του νοσοκομείου για τη διάθεσή τους.
Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν την/τον αποκλειστική/ό νοσοκόμα/ο από τον σχετικό κατάλογο του νοσοκομείου, στο οποίο νοσηλεύονται, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσής τους.
Η παραμονή προσώπων ως συνοδών στον χώρο του νοσηλευτικού ιδρύματος επιτρέπεται μόνο κατόπιν έγκρισης του θεράποντα ιατρού και μόνο σε συγγενικά πρόσωπα. Σε περίπτωση παραμονής συνοδού που απασχολείται κατ' οίκον με τη φροντίδα του ασθενούς, θα πρέπει να αποδεικνύεται η σχέση απασχόλησης και να προσκομίζεται αντίγραφο του εργόσημου για τον τελευταίο πλήρη μήνα απασχόλησής του.
Πηγή
briefingnews.gr


Υγιή και ανάλαφρα πόδια



Απλοί τρόποι να διατηρήσουμε τα πόδια μας υγιή και ανάλαφρα:
-Άσκηση: Η κίνηση διευκολύνει την επιστροφή του αίματος στην καρδιά, ενώ η ακινησία συμβάλλει στο πρήξιμο των αστραγάλων, γιατί το αίμα λιμνάζει στις φλέβες. Το περπάτημα, το ποδήλατο και  το κολύμπι είναι ιδανικές ασκήσεις για τα φλεβικά προβλήματα. 
-Διατροφή: Περιορίστε το πολύ αλάτι για να μην έχετε κατακράτηση υγρών.
-Ξεκούραση: Ξεκουράστε τα πόδια σας πάνω σε ένα ψηλό μαξιλάρι.
-Ορθοστασία: Αποφύγετε την ορθοστασία, αλλά και τη ζέστη σε όλες τις μορφές της (σάουνα, χαμάμ, ηλιοθεραπεία), γιατί ευνοεί το οίδημα στα πόδια.
-Ελαστικές κάλτσες: Ενδεχομένως να χρειαστεί να φορέσετε ελαστικές κάλτσες και καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης, που ανακουφίζουν τα πόδια.


Απλές ασκήσεις στην πισίνα


Απλές ασκήσεις στην πισίνα
-Κάντε ζέσταμα 
Περπατήστε όσο γρηγορότερα μπορείτε για 5 λεπτά μέσα στο νερό. Εναλλακτικά, μπορείτε να σηκώνετε τα γόνατά σας (εναλλάξ) για 3 λεπτά. Ολοκληρώστε τρία σετ. Ξεκουραστείτε για 15 δευτερόλεπτα μεταξύ των ασκήσεων.
Για να αυξήσετε την ένταση και την καύση των θερμίδων, σηκώνετε ψηλά τα γόνατά σας για 3 λεπτά μετά από κάθε δύο ασκήσεις. 
Επαναλάβετε το πρόγραμμα 3 φορές την εβδομάδα. Οι ασκήσεις για ζέσταμα θα σας βοηθήσουν ν' ανταποκριθείτε καλύτερα στο πρόγραμμα που ακολουθεί.


-Βυθίσεις
(Γυμνάζουν στήθος, πλάτη, τρικέφαλους και ώμους) 
α. Τοποθετήστε τις παλάμες σας στην άκρη της πισίνας ή πιαστείτε από την υδρορροή. Πάρτε μια βαθιά αναπνοή, κάντε μία μικρή αναπήδηση και σηκώστε το σώμα σας όσο ψηλότερα μπορείτε. Μείνε σε αυτή τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα και εκπνεύστε.
β. Κρατώντας τους αγκώνες κοντά στο σώμα, βυθιστείτε μέχρι αυτοί να σχηματίσουν γωνία 90°. Μην αφήσετε τα πόδια σας να ακουμπήσουν στον πάτο της πισίνας. Σηκώστε και χαμηλώστε το σώμα σας για 10-20 φορές.

-Κάμψεις χεριών
(Γυμνάζουν δικέφαλους και τρικέφαλους)
α. Σταθείτε όρθιοι με τα πέλματά σας γυρισμένα προς τα έξω και τα πόδια σας ανοιχτά, ενώ οι ώμοι σας σχεδόν να καλύπτονται απ' το νερό.
Τοποθετήστε τα χέρια έτσι ώστε οι παλάμες να κοιτάνε προς το στήθος, μερικά εκατοστά μακριά και τα ακροδάχτυλα να ακουμπούν μεταξύ τους.
β. Κινώντας τα από τον αγκώνα, εκτείνετε τα χέρια προς το πλάι (σαν μια πόρτα που ανοίγει) έτσι ώστε οι παλάμες να κοιτάζουν προς τα εμπρός και τα χέρια να είναι παράλληλα με τον πάτο της πισίνας. 
Εκπνεύστε και κλείστε τα χέρια σου για να ολοκληρώσετε την άσκηση. Κάντε 20 επαναλήψεις. 

-Κάμψεις ποδιών 
(Γυμνάζουν οπίσθιους μηριαίους και γάμπες)
Σταθείτε όρθιοι με τα πόδια ενωμένα. Κάντε έκταση τα χέρια προς το πλάι και κρατηθείτε από την άκρη της πισίνας με το ένα χέρι για ισορροπία. Λυγίζοντας το αριστερό γόνατο, δοκιμάστε ν' αγγίξετε με τη φτέρνα τα οπίσθιά σας.
Εκπνεύστε, χαμηλώστε και επαναλάβετε με το δεξί πόδι για να ολοκληρώσετε μία άσκηση. Κάντε άλλες 20 επαναλήψεις. 






-Άλματα 
(Γυμνάζουν μηρούς και οπίσθια)
Σταθείτε όρθιοι με τα πόδια ελαφρώς πιο ανοιχτά από τους ώμους σας. Κάντε βαθύ κάθισμα τόσο ώστε οι ώμοι να βρεθούν κάτω από το νερό. Κρατήστε τα χέρια σας ανοιχτά προς το πλάι για ισορροπία.
Κάντε ένα άλμα προς τα πάνω, χαμηλώνοντας τα χέρια και πιέζοντας τα οπίσθιά σας. Ενώστε τα πόδια σας όταν φτάσετε στο ψηλότερο σημείο. Εκπνεύστε και επιστρέψτε στην αρχική θέση. Κάντε άλλες 20 επαναλήψεις.




-Ανυψώσεις ποδιών
(Γυμνάζουν τους κοιλιακούς)
α. Καθίστε στην άκρη της πισίνας με τα πόδια ευθεία κάτω (το νερό θα πρέπει να φτάνει μέχρι τη μέση των μηρών σας). Γείρτε λίγο προς τα πίσω, με τα χέρια πίσω και πλάι από τον κορμό σας για ισορροπία.
β. Κρατώντας τα πόδια τεντωμένα, σηκώστε τα πάνω από την επιφάνεια για να σχηματίσετε ένα V με τον κορμό σας. Τεντώστε τα δάχτυλα κρατώντας τα πόδια συνέχεια ενωμένα. Εκπνεύστε και επαναφέρετε τα στην αρχική θέση. Κάντε 10 -20 επαναλήψεις.

-Ψαλίδια
(Γυμνάζουν μηρούς, γοφούς και κοιλιακούς) 
α. Ακουμπήστε πίσω στον τοίχο της πισίνας, κρατώντας την άκρη για ισορροπία. Σηκώστε τα πόδια έτσι, ώστε να είναι παράλληλα με τον πάτο της πισίνας και μετά ανοίξτε τα όσο περισσότερο μπορείτε. 
β. Σφίγγοντας το εσωτερικό των μηρών, ενώστε τα πόδια σας, σταυρώνοντας το αριστερό πάνω από το δεξί. Εκπνεύστε.
Ανοίξτε ξανά τα πόδια σφίγγοντας το εξωτερικό των μηρών. Επαναλάβετε, σταυρώνοντας το δεξί πόδι πάνω από το αριστερό για να ολοκληρώσετε την άσκηση. Κάντε άλλες 20 επαναλήψεις. 
Πηγή: 
myself.gr



Καλοκαιρινές απιστίες και διαζύγια


Απιστία  και καλοκαίρι πάνε μαζί
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας (ΕΜΑΣ), το «παιχνίδι» της απιστίας έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί ανδρικό προνόμιο. Άντρες και γυναίκες απιστούν σε μεγάλο ποσοστό, με τις γυναίκες που απατούν τους συντρόφους τους να έχουν πλέον «πάρει κεφάλι».
Από τις 1.800 Ελληνίδες, ηλικίας 35 έως 45 ετών, που συμμετείχαν σε μία από τις έρευνες, το 64% είπαν ότι απατούν τον σύντροφό τους, όταν το αντίστοιχο ποσοστό σε μελέτη με άντρες στη χώρα μας ήταν 54%. Ειδικά μεταξύ των παντρεμένων ανδρών, το ποσοστό όσων απατούσαν τις συζύγους τους ήταν 48% σύμφωνα με μία τρίτη έρευνα, η οποία έδειξε ακόμη πως το 13% των παντρεμένων ανδρών απατούν την γυναίκα τους έχοντας κάνει μόνιμη σχέση με μία άλλη, ενώ το 35% έχουν εφήμερες σχέσεις.
Μεγάλο μέρος αυτών των «παράνομων» σχέσεων συνάπτονται το καλοκαίρι – την ίδια ακριβώς εποχή του χρόνου που «φουντώνουν» και τα διαζύγια. Στην πραγματικότητα, το 69% όσων απιστούν το ταίρι τους είπαν πως το έκαναν καλοκαίρι, ενώ το φθινόπωρο «προτίμησε» μόλις το 14% των ερωτηθέντων, την άνοιξη το 10% και τον χειμώνα μόλις το 7%.
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι έχει τέλος πάντων αυτό το καλοκαίρι και μας... σπρώχνει στην απιστία. Είναι ο ήλιος, είναι η θάλασσα ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Σύμφωνα με τους ειδικούς της ΕΜΑΣ, η εξήγηση είναι ένα κράμα ενστίκτων, αναγκών και ελευθερίας.
Όπως εξηγούν, το καλοκαίρι παραμερίζονται οι αναστολές και οι ηθικοί κοινωνικοί κανόνες και εμφανίζεται μια πιο πρωτόγονη διάθεση για κατάκτηση των σωματικών ηδονών. Με άλλα λόγια, κατά τους θερμούς μήνες γινόμαστε πιο... ζωώδεις, με λιγότερες κοινωνικές αναστολές και έτσι πιο επιρρεπείς στην ελεύθερη σεξουαλική ζωή που με τη σειρά της οδηγεί στην απιστία - ας μην ξεχνάμε, προσθέτουν, ότι το να μένει κανείς πιστός στον σύντροφό του είναι μια ηθική επιταγή και ένα άγραφο «συμβόλαιο» που συγκρατεί μεν τη σχέση δύο ανθρώπων αλλά δεν προϋποθέτει την σεξουαλική επιθυμία. 
Επιπλέον, η απιστία εκφράζει και την έντονη ανάγκη μας για περιπέτεια, για φυγή από την καθημερινότητα και την γκρίζα εκδοχή της – και τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά έχει και η επιθυμία μας για καλοκαιρινές διακοπές. Είναι δηλαδή σαν να οδηγούμαστε το καλοκαίρι σε μια ανάγκη να δοκιμάσουμε τον εαυτό μας και τα όρια του, αφού το περιβάλλον της θερινής ατμόσφαιρας μας καλεί να το πράξουμε. 
Και μετά, είναι η ψυχολογική εξήγηση της καλοκαιρινής απιστίας, σε συνδυασμό με την... διαθεσιμότητα των πειρασμών: αντιμετωπίζοντας αναρίθμητα προβλήματα στο σπίτι και στην καθημερινότητά μας, τα οποία μας αφήνουν με ανεκπλήρωτα κενά μέσα μας, έχουμε την ευκαιρία το καλοκαίρι να προσπαθήσουμε να καλύψουμε κάποιες από αυτές τις ανάγκες μας. Και την ευκαιρία μας δίνουν παράμετροι όπως ο ελεύθερος χρόνος, ίσως οι χωριστές διακοπές από το ταίρι μας ή πολύ απλά το ότι στις διακοπές έχουμε περισσότερη χρονική άνεση να βρεθούμε (και) με άλλους ανθρώπους.
Αν σε όλα αυτά προστεθεί το γεγονός πως το καλοκαίρι υπάρχουν άφθονοι... πειρασμοί και οι περιπέτειες εκτός της μόνιμης και συμβατικής σχέσης είναι σχεδόν δικαίωμα και κανόνας ζωής που επιβεβαιώνεται από τις δικές μας εμπειρίες αλλά και εκείνες τις των φίλων μας... ε, δεν θέλει και πολύ για να οδηγηθεί κανείς στην απιστία. 
Πάντως για να συμβούν όλα τα παραπάνω, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην τα πηγαίνει κανείς καλά με τον/την σύντροφό του – διότι όπως λέει και ο λαός «άμα είσαι καλά, δεν κοιτάς αλλού»...
Τα διαζύγια 
Εκτός από την απιστία, πάντως, το καλοκαίρι προσφέρεται και για... διαζύγιο! Άλλη έρευνα της ΕΜΑΣ δείχνει ότι το ποσοστό των ζευγαριών που χωρίζουν κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών αγγίζει το 54%, ενώ το 22% χωρίζουν άνοιξη και μόλις το 24% φθινόπωρο και χειμώνα. 
Στην περίπτωση των διαζυγίων, τα αίτια είναι διαφορετικά. Όπως λένε οι ειδικοί, τα ζευγάρια είθισται να αρχίζουν τις διακοπές τους με μεγάλες προσδοκίες, παραβλέποντας τα όποια προβλήματα και προσωπικές δυσκολίες αντιμετωπίζουν με το ταίρι τους. 
Εάν, όμως, οι προσωπικές δυσκολίες δεν σχετίζονται με την καθημερινότητα αλλά με το πόσο «τα βρίσκει» το ζευγάρι αναμεταξύ του, θα ενταθούν στη διάρκεια των διακοπών. Όντως, η ίδια έρευνα της ΕΜΑΣ έδειξε πως πολλά ζευγάρια επιστρέφουν από τις διακοπές πολύ χειρότερα απ’ ό,τι ήταν πριν φύγουν – και η αίτια άλλοτε είναι η απογοήτευση που δεν έγιναν τα πράγματα όπως τα περίμεναν, και άλλοτε ότι πιέστηκαν πολύ ενώ κανονικά θα έπρεπε να χαλαρώσουν.
Πρακτικά, όλα αυτά σημαίνουν πως το καλοκαίρι και ιδίως η περίοδος των διακοπών αποτελούν αληθινή δοκιμασία για τις κακές σχέσεις – και όσες έχουν υποτονική ή ανύπαρκτη ερωτική επιθυμία είναι αυτές που κυρίως οδηγούνται σε κρίση στη διάρκεια των διακοπών.
Εκτός από τις κακές σχέσεις που φτάνουν στα όριά τους το καλοκαίρι, ρόλο στα αυξημένα διαζύγια του καλοκαιριού παίζουν και άλλοι παράγοντες. Στην πραγματικότητα, από τους εθελοντές που συμμετείχαν σε μελέτη της ΕΜΑΣ, το 41% είπαν πως τα ζευγάρια χωρίζουν πιο εύκολα το καλοκαίρι επειδή υπάρχουν περισσότεροι πειρασμοί (έτσι ίσως θα έχουν και κάτι να... απασχοληθούν για να μην στεναχωριούνται;), ενώ το 14% ομολόγησαν αυξημένη επιρρέπεια στην απιστία. 
Όσον αφορά το τι είναι αυτό που τελειώνει τελικά την σχέση, ο κύριος λόγος (στο 42% των περιπτώσεων) είναι ότι ο ένας ή η άλλη επιλέγουν περισσότερο να βγαίνουν με φίλους παρά με τον/την σύντροφό τους, ενώ σε ποσοστό 21% επιλέγουν ξεχωριστές διακοπές και... τελειώνει το παραμύθι. 
Πηγή
tanea.gr